miercuri, 7 octombrie 2009

Vesnicie in sicriu de hartie.


Pentru ca atunci cand citesc ma inchid in lumea mea. Si pentru ca in lumea mea pot sa imi imaginez ce vreau, sa traiesc cum vreau, sa simt ce vreau... sa visez ce si cat vreau.
Sunt destule carti care m-au prind in mrejele lor si m-au lasat libera dupa "multe rugaminti":)).
Cateva citate:

"Ca intr-o oglinda, in chip intunecat" de Jostein Gaarder:

- "Luase o lacrima pe unul dintre degete si desenase un inger pe geam. Cand si-a dat seama ca a desenat ingerul cu propriile-i lacrimi o apucase din nou rasul. Care era defapt diferenta dintre niste lacrimi de inger si un inger de lacrimi?"

"La rascruce de vanturi" de Emily Bronte:

- "-Iubesc pamantul pe care calca si aerul de deasupra capului sau, iubesc fiecare lucru pe care-l atinge si fiecare cuvant pe care-l spune, ii iubesc privirea si purtarea, il iubesc cu totul."

- "-Nu stiu din ce sunt facute sufletele, dar al meu si al lui sunt la fel(...)"

- "-Intreaga lume este o colectie ingrozitoare de obiecte care imi amintesc ca ea a existat cu adevarat, si ca am pierdut-o pentru totdeauna."

"Romanul adolescentului miop" de Mircea Eliade:

- "Am plans pentru ca eu n-am simtit niciodata cele ce simt eroii cartii acesteia. Eu le-am visat numai."

- "De ce vreau sa plang? De ce astept ceva care stiu ca nu va veni niciodata?"

- "In dupa-amiaza asta de noiembrie sunt trist. Si nu am de ce sa fiu trist. Nu trebuie sa fiu trist... Privesc plopii prin fereastra mea, si cad pe ganduri. Ganduri naive, idiot si revoltator de naive. Cat m-am trudit eu sa-mi smulg din suflet slabiciunea aceasta care se numeste melancolie..."

- "As putea gandi cu luare-aminte la atatia ani irositi si la chipul meu tot mai vested(...)"

- "Grupurile intotdeauna rad. Perechile tac intotdeauna."

Doar cateva dintre cartile care mi-au placut intr-un mod deosebit.
:)
Dragi scriitori, nu stiu ce m-as face fara voi. Multumesc.

Un comentariu:

  1. "romanul adolescentului miop" e una dintre cartile mele preferate :) si celelalte citate imi plac. vreau sa citesc "ca intr-o oglinda, in chip intunecat" :x

    RăspundețiȘtergere