joi, 8 octombrie 2009

Ion Minulescu (1881--1944)



Uneori citesc si poezie. Chiar daca mai mult simbolista, dar citesc ceva. Poetul meu preferat este fara dar si poate Ion Minulescu. Poeziile lui mi se par deosebite, chiar daca uneori repeta ideea si tema poetica, dar ca un mare artist ce este se exprima mereu diferit.

"Romanta negativa"

N-a fost nimic din ce-a putut sa fie,
Si ce-a putut sa fie s-a sfarsit...
N-a fost decat o scurta nebunie
Ce-a-nsangerat o lama, lucioasa, de cutit!...

N-am fost decat doi calatori cu trenul,
Ce ne-am urcat in tren fara tichete
Si fara nici un alt bagaj decat refrenul
Semnalului de-alarma din perete!...

Dar n-am putut calatori-mpreuna...
Si fiecare-am coborat in cate-o gara,
Ca doua veverite-nspaimantate de furtuna-
Furtuna primei noastre nopti de primavara!

Si-atata tot!...Din ce-a putut sa fie,
N-a fost decat un searbad inceput
De simplu <>, ce nu se stie
In care timp si-n care loc s-a petrecut!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu